
1) انعطاف پذیری درپرداخت تسهیلات و بازیافت منابع مالی درطول دوره قراردادهای اجاره.
2) تامین منابع مالی مازاد و ثانویه برای بنگاههای اقتصادی.
3) دسترسی سریع صنایع بزرگ به ماشین آلات و تکنولوژی نوین گران قیمت با استفاده از روشهای متنوع و بدیع لیزینگ.
4) افزایش تقاضا و بالفعل نمودن تقاضای پنهان بازار درجهت توسعه عملیات فروش بنگاههای اقتصادی.
5) افزایش مزیت رقابتی درکلیه زمینه های بازاریابی و بهبود آمیخته های بازاریابی.
6) تامین رفاه مورد انتظار آحاد جامعه در زمان حال با استفاده ازدرآمد حاصل از کسب و کار آتی آنها ، بمنظور افزایش سطح رضایتمندی روانی آحاد جامعه .
7) انعکاس تاثیرمثبت لیزینگ و مبادلات و معاملات تجاری اشخاص حقوقی ناشی از این روش در ترازنامه مالی آنها.
8) توسعه فعالیت سایر سازمانها ی خدماتی وتجاری حاضر در بازار پول وسرمایه کشور براثر رونق لیزینگ و رشد صنایع.
9) افزایش سرعت گردش نقدینگی در کشور و توجه به ارزش اعتباری اشخاص در معاملات تجاری .